عزاداری پرشور اربعین نشان دهنده عمق ولایت‌ مداری مردم بود
کد خبر: 1346088
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵

عزاداری پرشور اربعین نشان دهنده عمق ولایت‌ مداری مردم بود

گروه اجتماعی:امام جمعه صومعه سرا گفت: مردم به ائمه اطهار(ع) عشق می‌ ورزند و حضور باشکوه در عزاداری اربعین در واقع دشمنان را ناکام می ‌کند و نشان دهنده عمق ولایت‌ مداری مردم است.


به گزارش خبرگزاری بین ‏المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، اجتماع بزرگ هیئت ‌های عزاداری و مردم سوگوار اباعبدالله الحسین(ع) به مناسبت اربعین حسینی در سراسر استان گیلان به‌ویژه میدان مرکزی (شهدای ذهاب) رشت برگزار شد، هزاران نفر مردم عزادار رشت به عزاداری به صورت دسته ‌های سینه ‌زنی و زنجیرزنی در میدان مرکزی رشت به عزاداری اربعین امام حسین (ع) پرداختند که به صورت منسجم و هماهنگ در پنج شهرستان رشت، آستانه اشرفیه، لاهیجان، صومعه سرا و لنگرود برگزار شد و با پوشش صدا و سیما به صورت زنده همراه بود.



مردم شهرستان صومعه سرا در سه بخش مرکزی، تولم شهر و میرزا کوچک همزمان با اربعین حسینی در سوگ سرور و سالار شهیدان و خاندان پاک و مطهرش اشک ماتم ریختند صومعه سرایی ها  از صبح اربعین با حضور در مساجد، تکیه ‌ها، حسینیه‌ ها و امامزاده‌ها زیارت اربعین را قرائت کردند و به عزاداری و سوگواری پرداختند.



در روزهای گذشته عده ای از عزاداران حسینی با پای پیاده عازم کربلای معلی شدند تا از نزدیک به سرور شهیدان سلام کنند و عده ای دیگر از عزاداران و جاماندگان از قافله کربلا، با برگزاری دسته های عزادارای و سینه زنی و زنجیرزنی و تجمع در میدان بسیج شهر شهادت سالار شهیدان را به امام عصر(عج) تسلیت گفتند.



در حاشیه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صدیقی، امام جمعه صومعه سرا با سر دادن فریاد لبیک یا حسین به شور حسینی هیئت های عزاداری افزود و اظهار کرد: مردم به ائمه اطهار(ع) عشق می‌ ورزند و این حضور باشکوه در واقع دشمنان را ناکام می ‌کند و نشان دهنده عمق ولایت‌ مداری مردم است.



وی با بیان اینکه اربعین گزارشی از پیروزی سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا است، گفت: اربعین سبب زنده نگه داشتن واقعه کربلا و حرکت امام حسین (ع) در عاشورا می ‌شود و حضرت زین‌العابدین(ع) و حضرت زینب(س) بعد از واقعه کربلا سال 61 با سخنرانی که انجام دادند سبب رسیدن آن حادثه به کمال شده و پیام آن را به صورت کامل به مردم رساندند.



امام جمعه صومعه سرا خاطرنشان کرد: تجمع امروز زنان و مردان عزادار زیر خیمه ستاد اربعین شهرستان حاکی از این است که ما هم با شهدای کربلا شریک خواهیم بود و با تبعیت از رهبری ولایت فقیه ثابت خواهیم کرد که ادامه دهنده راه شهدای کربلا و 8 سال دفاع مقدس هستیم.



حجت الاسلام صدیقی با تاکید به اینکه همگی باید در برپایی این مراسمات همکاری و هماهنگی کنند تصریح کرد: از آنجاییکه دشمنان و استکبار جهانی درصدد هستند تا بار دیگر ملت ایران را به زمین بنشانند ما امروز با صلح و صفا و همدلی فریاد یا حسین سر می دهیم و به آنها ثابت می کنیم که زیر خیمه اباعبدالله الحسین کسی نمی تواند هیچ ادعایی علیه شیعیان داشته باشد.



به گزارش ایکنا، آستان حرم مطهر آقاسید جلال ‌الدین اشرف در آستانه اشرفیه همزمان با اربعین حسینی همانند سال‌های گذشته مورد توجه عزاداران گیلانی قرار گرفت، عاشقان حسینی با برپایی دسته ‌جات عزاداری ارادت ویژه خود را نشان دادند.



مراسم اربعین حسینی در آستانه اشرفیه از ساعت 10 صبح تا اذانظهر در صحن مطهر حرم سید جلال الدین اشرف ادامه داشت و با اقامه نماز جماعت ظهر به پایان رسید و با پخش زنده از شبکه ‌های استانی باران و سراسری سیما همراه بود.

captcha